گفتگو مدیرعامل ایده بنیان شریف با سایت وزارت ارتباطات

19/08/2019 14:16

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همزمان با روز جهانی پست؛ طرح ملی صاپست (صندوق الکترونیکی پست) توسط شرکت ایده بنیان شریف با همکاری شرکت ملی پست ایران پس از یک سال اجرای آزمایشی به عنوان سرویس جدید شرکت ملی پست شروع به کار کرد.

حمیدرضا توکلی مدیرعامل و موسس سرویس صاپست درباره ایده شکل گیری صاپست، گفت: اصلی ترین مشکلات از جمله فراموشی کدپستی، درج آدرس اشتباه، عدم رعایت اصول آدرس نویسی بر اساس الزامات استاندارد پست و بد خط نویسی توسط مشتریان که باعث بروز خطا در هنگام تجزیه مرسولات به ویژه در اوج ساعات کاری می شود زمینه به وجود آمدن این ایده شد.

وی با بیان اینکه این سرویس منحصر به فرد با رضایت اکثریت کاربران به خصوص کسب و کارهای اینترنتی همراه شده است، افزود: شناسه صاپست یک آدرس همراه و همیشگی است که توسط افراد حقیقی،حقوقی و صاحبین کسب و کارها انتخاب می شود و از این پس این شناسه جایگزین نشانی افراد جهت ارسال یا دریافت مرسوله می شود تا در آینده دریافت خدمات شهری مکان محور با ارائه این شناسه میسر شود.

توکلی با اشاره به اینکه این سرویس چه مزیت هایی می تواند برای افراد حقیقی یا حقوقی داشته باشد، گفت: مدیریت نشانی و تغییر آدرس به صورت آنلاین، آسان نویسی آدرس، مدیریت صندوق مرسولات، مدیریت صندوق شخصی پستی، ارسال سریع مرسولات و گزارش گیری و آرشیو رهگیری مرسولات از ارسال یا دریافت مرسولات از جمله مزایای استفاده از این سرویس است.

مدیرعامل صاپست درباره انواع شناسه های این سامانه تصریح کرد: در این سامانه سه نوع شناسه وجود دارد؛ شناسه کدملی که در حال حاضر رایگان است، شناسه با شماره همراه و شناسه با انتخاب یک کد هفت رقمی دلخواه که کاربران می توانند هر کدام را برای شناسه صاپست خود انتخاب کنند.

وی نحوه ثبت نام در این سامانه را به این شرح توضیح داد: متقاضیان و حتی ارگان های دولتی از این پس با مراجعه به سایت www.sapost.ir یا سایت شرکت ملی پست به آدرس post.ir می توانند برای خود یک یا چندین شناسه صاپست انتخاب کنند و به جای نشانی کامل خود روی مرسولات، شناسه هفت رقمی را بر روی مرسولات درج کنند.

توکلی تصریح کرد: استفاده از این شناسه که به تمامی سامانه های الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی متصل می شود، باعث راحتی در آدرس دهی پستی هنگام ارسال مرسولات خرد یا انبوه می شود و تا حد زیادی ضمن حفظ حریم خصوصی افراد به عنوان یک کارت ویزیت نیز مورد استفاده هر فرد دارنده «صاپست» قرار می گیرد.

بر اساس همین گزارش، این طرح در حال حاضر در تمامی دفاتر پستی دولتی و خدمات ارتباطی بخش خصوصی و ICT روستایی که بالغ بر ۱۰ هزار دفتر در سراسر کشور است به صورت رسمی در حال اجرا است.

آخرین دیدگاه ها

هنوز نظری درج نشده است. شما اولین نفر باشید.

ثبت دیدگاه شما

نظر خود را درباره این مطلب بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *